Zahrádka a SEO

Se SEO je to jako se zahrádkou. Pokud si chceme vypěstovat vlastní kvalitní potraviny, nestačí jen zasít semínka.

Čeká nás množství práce již před sázením (výběr půdy, plodin, hnojiva, rozložení plodin, umístění pozemku, ...) a také po něm (zalévání, hnojení, plení plevele, údržba, ...).

Příklad s kaktusem

Co se stane, pokud budeme dennodenně zalévat kaktus množstvím vody? Pomůže mu to a bude růst rychleji?

Nebo je pravděpodobnější, že mu to víc uškodí a nakonec shnije? Odpověď určitě znáte.

Efektivní využívání zdrojů

I zdroje je potřeba využívat moudře a efektivně.

Asi žádný zručný zahrádkář by nepěstoval v úrodné bohaté půdě anglický trávník. A v chudé kamenité zemi by nezkoušel pěstovat rajčata.

A přitom obdobu tohoto procesu můžeme často vídat v online světě.

Transparentní a poctivé SEO

Příklad: Rozhodli jste se využít SEO služby a chcete optimalizovat svůj web. Co bude pro Vás tím nejdůležitějším ukazatelem? Lepší pozice ve vyhledávání? Zvýšení návštěvnosti? Lepší ranky a důvěryhodnost webu? Více objednávek?

Podle mě je jedním z nejdůležitějších ukazatelů rostoucí počet zákazníků a objednávek = a tedy vyšší prodej.

Netvrdím, že ostatní ukazatele jsou nepodstatné. Určitě jsou důležité, protože podporují prodej.

Jsou však sekundární.

Na co je komu vyšší návštěvnost, pokud není relevantní a neprodukuje více konverzí a prodeje? Krátkodobé zvýšení návštěvnosti je to nejlevnější a nejjednodušší - o to jednodušší, pokud není relevantní. Komu však slouží?

Jak zjistíte, zda SEO skutečně zabralo a že funguje?

Namísto auditů, náročných analýz, statistik a grafů (které i tak nemusí mít mnoho společného se "skutečnou výkonností" a návratností) si myslím, že nejlepším ukazatelem výkonnosti (i) SEO služeb je návratnost investovaných prostředků. Protože papír a grafy snesou všechno.

Otázkou je, jaká je realita - zda skutečně získáváme nové zákazníky, resp. nové konverze a objednávky.

Výhodou návratnosti jako ukazatele je i to, že jeho výsledky při moudrém hospodaření pocítíte vy SAMI ve vlastní peněžence. A to i bez všech složitých grafů.

Ano i grafy jsou důležité. V pomyslném žebříčku nejdůležitějších aktivit jsou však umístěny níže.

"Úrodnost" se SEO - nebo garance výsledků

Se SEO je to jako s pěstováním potravin - někdy je úroda větší, někdy menší, jindy žádná. A také závisí na tom, jaké je roční období (zda se sází nebo sklízí).
A nejlepších výsledků se dosahuje dlouhodobou a průběžnou prací.

V zahradě bychom asi těžko čekali plody ovoce hned v dalším měsíci po zasazení ovocného stromu nebo čerstvé jahody v mrazivém lednu. Načasování je také důležité. Vše potřebuje svůj čas na dozrání.

Podobně i na SEO působí množství faktorů a vlivů, takže něco garantovat se dá jen těžko.

Mohu Vám však alespoň nějakým způsobem ručit za to, že pro Vás udělám co bude v mých silách. Aby nešlo o prázdnou frázi a měli jste jistotu, že to myslím skutečně upřímně - dokazuji to garancí vrácení peněz.

Navíc pracuji v souladu se všemi morálními, etickými zásadami a pravidly, jakož i s doporučeními od společnosti Google.
Udělám vše proto, abyste byli spokojeni.