Publikované: 31.07.2022
Auktualizované: 03.06.2024
SEO nebo PPC? Která z těchto možností je pro váš web nejvhodnější? Zjistěte, jaký je rozdíl mezi PPC reklamou a SEO, jaké výhody a nevýhody nabízejí a jak vybrat nejvhodnější variantu propagace vašeho webu.Máte omezený rozpočet a chcete zvýšit ziskovost a rentabilitu vašeho webu a zvažujete, který způsob propagace webu by byl tou nejvhodnější možností? Do kterého typu propagace webu investovat? Do PPC reklam? Nebo do SEO?
Podívejte se na výhody a nevýhody jednotlivých možností, aby se vám snáze rozhodovalo, který model propagace webu může být pro vás výhodnější.
PPC reklamy jsou typ propagace webu, kdy platíte za každé kliknutí na váš web (Pay Per Click), nebo za zobrazení vašeho webu.
PPC reklamy lze využívat mnoha způsoby - například v Google vyhledávání, na sociálních sítích, v banerových systémech různých webů, v porovnávačích cen atd.
PPC reklamy mohou patřit mezi jeden z nejefektivnějších způsobů propagace webu – záleží však vždy na kvalitě jejich nastavení.
Proč mohou být PPC reklamy dobrou volbou pro propagaci vašeho webu?
K tomu, aby se PPC reklamy v maximální míře přibližovaly svému plnému potenciálu využití, je většinou nejideálnější, pokud je spravuje zkušený profesionál. Protože jinak se v nastavení a možnostech PPC kampaní orientuje někdo, kdo spravuje jeden e-shop a jinak profesionál, který má zkušenost s úspěšným propagováním desítek e-shopů.
Výborným PPC specialistou s ohleduplným lidským přístupem ke klientům i k jejich rozpočtu je pan Wiener, kterého rozhodně doporučuji každému, kdo chce vyždímat ze svých PPC kampaní maximum.
Své zkušenosti zajímavě popisuje PPC specialista pan Beran v této případové studii: PNO 5%, cena konverze < 90Kč, obrat do 50M, cena PPC do 10.000 Kč/měs.
Do PPC reklam se může vyplatit investovat téměř každému webu, který má k tomu dostatečný rozpočet.
PPC reklamy jsou vhodným propagačním nástrojem zejména pro nové weby, které potřebují okamžitě začít produkovat první konverze a rozpohybovat finanční toky ve svém podnikání.
Do PPC reklam se nemusí vyplatit investovat tehdy, pokud nemáte dostatečný rozpočet a ceny prokliků jsou ve vašem oboru velmi vysoké. Případně vám v kampaních neumožní propagovat vaše výrobky kvůli nejrůznějším omezením.
SEO je proces optimalizace webu pro vyhledávače takovým způsobem, aby byl váš web viditelný a dohledatelný v Google vyhledávání.
U SEO nejde jen o nějaké nastavení webu, jak si mnoho laiků mylně myslí. Kromě nastavení, vyladění a zlepšování webu je to rovněž o efektivním budování zpětných odkazů z jiných webů.
Jednou z největších výhod SEO je v tom, že oslovuje lidi ve správný čas, na správném místě - tehdy, když lidé hledají řešení na svůj problém. Zároveň nikomu nic nevnucuje (narozdíl od otravných reklam například ve videích, vyskakovacích oknech apod.).
Chcete s vaším webem vybudovat dlouhodobý zdroj příjmu a stabilní podnikání? Tehdy se vám vyplatí zvážit investici do SEO.
Do SEO se rozhodně nepouštějte tehdy, pokud to se svým webem a podnikáním nemyslíte úplně vážně. Pokud to chcete jen zkusit, zkoušejte raději jiné formy marketingu - například PPC reklamy.
Protože SEO je dlouhodobý proces.
Krátkodobým zkoušením se nemusíte vůbec dopracovat k nějakým výsledkům, ale naopak můžete zbytečně nabrat frustraci a znechucení, že něco nefunguje tak, jak jste si představovali.
Je to podobné jako při hubnutí – kdo chce zhubnout, při dlouhodobém odhodlání a vytrvalosti dříve či později pravděpodobně zhubne.
Avšak kdo chce jen zkoušet a hledat „zázračné diety, pilulky“ a různé zkratky, s největší pravděpodobností jen přijde o své peníze, čas a v horším případě i o mnohem více.
Takže do SEO investujte jen tehdy, pokud to myslíte se svým webem naprosto vážně. A ideálně investujte vyčleněné peníze, které vám nebudou chybět a nebudete každý den čekat či přepočítávat nazpět jejich návratnost.
Nejlepší volbou pro propagaci vašeho webu může být současné používání PPC reklam a SEO.
Oba tyto způsoby propagace se mohou efektivně doplňovat.
Více o marketingovém trychtýři naleznete zde.
Jak můžeme vidět, PPC i SEO mají své výhody i nevýhody. Nelze jednoznačně určit, která z těchto možností propagace webu je lepší – vždy to závisí na okolnostech a momentální situaci.
Tak, jak se nedá říct, jestli je lepší jablko nebo pomeranč – každému může vyhovovat něco jiného a zároveň nejlepší chuť a složení živin můžeme získat kombinací a pestrostí potravin. Ovocným salátem.
Takže i v propagaci webu může být nejoptimálnější stav současné využívání PPC reklam a SEO.
Lze tak využít výhod obou reklamních kanálů a současně diverzifikovat (rozložit riziko) investice do dvou nezávislých oblastí – nemusíte tak být odkázáni jen na PPC reklamy nebo jen na výsledky SEO.
Majitel a hlavní SEO specialista
Majitel Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdravé Byliny, Zdravé bylinky a velký fanoušek užitečné optimalizace ve všech životních úrovních a činnostech.
SEO se věnuji od roku 2010 – specializuji se na budování zpětných odkazů. Zaměřuji se na dlouhodobé výsledky, užitečnost a skutečnou pomoc klientům a jejich zákazníkům.
O SEO jsem přednášel na univerzitě UKF v Nitře, firemních školeních a webináři pro žáky 60 středních škol jak podnikat s e-shopem.
Můj článek Jak napsat motivační dopis si bez jakékoli propagace dodnes přečetlo více než 90 000 lidí.
Vystudoval jsem aplikovanou informatiku, práci s CMS systémy a počítačové sítě (CISCO). Díky mé bakalářské práci o CMS Joomla jsem si vytvořil své první e-shopy a weby.
Ve škole jsem vícekrát získal prospěchové stipendium a s naším týmem jsme vyhráli celoročníkovou soutěž pro nejlepší práci na návrh PC sítě pro celou univerzitu.
Není nutné řešit všechno – důležité je získat nové zákazníky, zlepšovat web a poskytovat užitečnost.
Vytvářejte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil co nejvíce lidí – témata si vybírejte cíleně a vytvářejte postupně krok za krokem.
Trápí vás omezený rozpočet? SEO služby poskytujeme stejně velkým i malým webům, eshopům či portálům.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK