Publikované: 26.02.2019
Auktualizované: 15.07.2024
Základní výzkum od ahrefs, proč může být SEO důležité, vliv zpětných odkazů na získávání pozic v Google vyhledávání a mnohé další.Co udělá většina lidí, pokud má nějaký problém a hledá na něj řešení?
Správně, použijí Google vyhledávání.
SEO nabízí možnost zobrazovat weby těm, kteří je hledají - bez přesvědčování, vnucování, otravování nebo spamování reklamními nabídkami.
Je to jedinečná výhoda, která nabízí řešení správným lidem ve správný čas - těm lidem, kteří hledají řešení, tehdy když ho potřebují.
To samo o sobě může zvyšovat důvěryhodnost daného webu s nabízeným řešením.
Pokud právě váš web dokáže poskytnout to správné řešení, bylo by dobré - i pro vás a také pro hledající lidi - aby to i udělal. A právě v tom mu pomůže SEO optimalizace.
Kolik stojí SEO? Podívejte se na ceny za naše SEO služby zde.
Mnohé firmy a SEO specialisti namísto transparentní cenové nabídky uvádějí jediné info - cena dohodou, vyžádejte si cenovou nabídku na míru. Vypadá to, jakoby se za své ceny styděly, případně jakoby chtěli z potenciálních klientů vyždímat co nejvíce. A logicky se tím nechtějí prezentovat.
Samozřejmě, že SEO není exaktní obor a mnohé věci se v něm těžko naceňují. Rozhodně lze však nastavit orientační částky, podle kterých může mít klient představu kolik a za co bude platit.
S PoctiveSEO nabízíme komplexní SEO služby již od 5 000 Kč měsíčně za jeden web. Cena za SEO a optimalizaci webu, budování zpětných odkazů, tvorbu obsahu a další SEO služby je u nás transparentně určena pro různé hodinové sazby. Ano, všechny práce u nás účtujeme hodinovou sazbou.
U nás platíte jen za zrealizované práce. Neplatíte za žádné balíčky, ze kterých byste náhodou něco nevyužili, ale platit byste to museli. Zaplatíte jen za to, co se vám zrealizuje.
Hodinové sazby jsou určeny podle toho, zda práci realizuje SEO specialista, obsahový specialista, copywriter, junior, senior atd.
Výsledná fakturovaná cena je tak součtem všech zrealizovaných prací v různých cenových hladinách.
980 Kč/hod
490 Kč/hod
420 Kč/hod
370 Kč/hod
245 Kč/hod
Mnoho majitelů vnímá vlastní web, obrazně řečeno, jako své dítě - ovšem veškeré úsilí, nadšení a investice utratí na jeho "zplození" s designéry a programátory.
Zrozením webu považují svou práci za ukončenou a už jen od něj očekávají výsledky a zisky.
Možná i proto není překvapující, že podle výzkumu Ahrefs (jeden ze světových leaderů vývoje SEO nástrojů) přes 90% všech webů je na Google v podstatě neviditelných. A jen těžko je lze dohledat alespoň na jejich doménové jméno.
Ani ten nejprofesionálnější web s nejkvalitnějším obsahem většinou nezíská přední pozice v Googlu jen tak sám o sobě - zejména pokud jde o velmi vyhledávané fráze v konkurenčním prostředí. Proč?
Google nabízí lidem co nejvhodnější odpovědi na jejich otázky. Z obrovského množství webových stránek se Google snaží vždy vybírat ty nejlepší - a není to jednoduchá záležitost.
Při výběru používá celou řadu faktorů a vlivů. Technická kvalita webu či jeho obsah jsou jen jedněmi z mnoha. Málokdy umístí při vyhledávání na první místo zcela nový web. Zvlášť pokud jde o velmi vyhledávanou frázi.
Například při frázi "sportovní oblečení" musí Google prohledat a co nejvhodněji uspořádat několik milionů výsledků. Pokud by bral v úvahu pouze jejich obsah a kvalitu webu skončil by spíše než by vůbec začal. Jak to má tedy udělat?
Jedním z nejdůležitějších faktorů na získávání pozic a návštěvnosti z vyhledávání jsou zpětné odkazy. Společně s kvalitním obsahem patří dokonce mezi tři nejdůležitější faktory, které Google využívá.
Ze statistik a výzkumů Ahrefs lze vypozorovat vzájemný vztah mezi počtem odkazujících webů a přirozenou návštěvností z vyhledávání. Zjednodušeně by se to dalo říci:
Čím má stránka více kvalitních zpětných odkazů, tím je pravděpodobnější, že získá z Google vyhledávání více přirozené návštěvnosti.
Obrázek znázorňující graf přirozené návštěvnosti z vyhledávání v závislosti na počtu odkazujících webů. (Zdroj Ahrefs.com):
Je nutné upozornit na to, že nejde o žádné univerzální pravidlo - vzájemný vztah neznamená příčinu. Spíše jde o výsledky analýz a pozorování, z nichž vychází tato pravděpodobná závislost, kterou lze velmi zjednodušeně shrnout:
Většina webů má jen mizivou nebo žádnou přirozenou návštěvnost z vyhledávání. A zároveň většina webů nemá žádné nebo jen minimální množství kvalitních zpětných odkazů.
Graf znázorňující poměr počtu odkazů pro 920 milionů webů:
Vytváření kvalitního a přínosného obsahu, který dokáže získávat zpětné odkazy je proto jednou z nejdůležitějších úloh při SEO optimalizaci.
Při tvorbě obsahu je také důležité vědět, co lidé vyhledávají a nabídnout jim na to kvalitní řešení. Toto vše se dá zjistit při SEO analýzách. Díky tomu je pak možné obsah cílit na vyhledávaná a zajímavá témata, fráze, klíčová slova. Bez analýz je to jako střílet slepými náboji.
SEO nemusí přinášet výsledky okamžitě. Ale jeho síla a účinnost se skrývá v mnoha jiných výhodách.
Při správné optimalizaci přináší SEO výsledky pomalu, postupně, ale zato pravidelně a navíc se stoupající tendencí.
Na obrázku můžeme vidět grafy znázorňující růst návštěvnosti při PPC kampani - která vyžaduje neustálý přísun peněz na kredit VS růst při SEO optimalizaci - který bývá postupně narůstající.
Tento graf znázorňuje křivku s označením, které jí dal Rand Fishkin (spoluzakladatel MOZ).
Na obrázku je graf znázorňující křivku návštěvnosti při PPC reklamě a při SEO optimalizaci. (Zdroj Ahrefs.com)
Při každé PPC kampani se návštěvnost bez kreditu automaticky zastaví.
SEO však svou sílu stále násobí a i po skončení optimalizace obvykle přináší stále vyšší návštěvnost.
Je to díky mnoha faktorům - mimo jiné kvalitní obsah cíli postupně na stále větší množství klíčových slov a frází.
A díky budování stále většího množství kvalitních zpětných odkazů se neustále zlepšují celkové pozice webu ve vyhledávání, počet cílených klíčových slov a v konečném důsledku mohou odkazy přinášet i přímou návštěvnost.
Každé správné SEO se provádí komplexně, do hloubky a řeší víceméně všechny oblasti optimalizace webu. Pokud ne přímo, tak minimálně doporučeními.
Nejenže se díky tomu buduje kvalitní obsah a zpětné odkazy, souběžně se zvyšuje autorita webu, jeho důvěryhodnost, kvalita či unikátnost - vše čím může web oslovit potenciální návštěvníky a zvyšuje pravděpodobnost toho, že je zaujme a získá.
Ruku v ruce se řeší často i uživatelská zkušenost s webem (UX) tak, aby se uživatel na webu rychle a snadno zorientoval a našel přesně to, co hledá.
Autorita webu či jeho důvěryhodnost se mnohdy buduje smysluplnou a přínosnou spoluprací s významnými hráči na trhu - recenze, návody, testy, rozhovory, články, videa ...
SEO tak samo o sobě zahrnuje i jiné druhy reklam a dokonce se často i kombinuje s doplňující PPC kampaní.
Lidí někdy od SEO odrazuje to, že jde o dlouhodobý proces. Ze začátku výsledky vůbec není vidět, protože se projevují postupně, krok za krokem.
Minimální doba kdy se dají pozorovat první pozitivní změny v rámci SEO optimalizace bývá několik měsíců - mnohdy minimálně tři a více.
Proto majitelé webů raději sázejí na PPC reklamu (Adwords, Etarget, Sklik, Facebook) a různé jiné druhy reklam. Ty účinkují okamžitě a hned přivádějí návštěvníky na jejich weby za přesně předem nastavenou cenu (čím vyšší konkurence, tím vyšší cena).
Navíc SEO je dynamický proces a výsledky se zde nedají garantovat jako při PPC.
Dá sa však garantovat záruka spokojnosti.
V každé lepší PPC kampani se dají jednoduše sledovat a nastavovat základní faktory - rozpočet, cena za proklik, témata, klíčová slova a další.
Jejich měření je také poměrně přesné a snadno se dá sledovat výnosnost jednotlivých kampaní.
Každá PPC kampaň však vyžaduje pravidelný rozpočet - na kredit za prokliky a za správu kampaně. A ta částka nemusí být nejnižší.
Mnoho lidí automaticky ignoruje reklamu - zvláště v Google vyhledávání. Mnohem více pochopitelně důvěřují přirozeným výsledkům vyhledávání.
Graf znázorňující poměr prokliků na placenou PPC reklamu VS přirozené výsledky vyhledávání:
Tento obrázek znázorňuje poměr prokliků mezi PPC reklamou a přirozenými výsledky vyhledávání.
Proto pokud se věnujete jen PPC reklamě, pravděpodobně přicházíte o množství návštěvnosti z přirozeného vyhledávání.
Graf znázorňující zdroje návštěvnosti z výzkumu brightedge.com:
Jak můžeme vidět, SEO optimalizace může mít obrovský přínos pro jakýkoliv web. Nejenže otevírá dveře dokořán pro přirozenou návštěvnost z vyhledávání, navíc oslovuje lidi a potencionální zákazníky tou nejvhodnější podobou - oslovuje jen ty lidi, kteří o to mají zájem a navíc jim nabízí hodnotné řešení jejich problému.
Pokud vás SEO oslovilo akorát trochu váháte, zda se do toho pustit nebo ne - chtěl bych jen připomenout garanci vrácení peněz, ktorou vám nabízím.
Majitel a hlavní SEO specialista
Majitel Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdravé Byliny, Zdravé bylinky a velký fanoušek užitečné optimalizace ve všech životních úrovních a činnostech.
SEO se věnuji od roku 2010 – specializuji se na budování zpětných odkazů. Zaměřuji se na dlouhodobé výsledky, užitečnost a skutečnou pomoc klientům a jejich zákazníkům.
O SEO jsem přednášel na univerzitě UKF v Nitře, firemních školeních a webináři pro žáky 60 středních škol jak podnikat s e-shopem.
Můj článek Jak napsat motivační dopis si bez jakékoli propagace dodnes přečetlo více než 90 000 lidí.
Vystudoval jsem aplikovanou informatiku, práci s CMS systémy a počítačové sítě (CISCO). Díky mé bakalářské práci o CMS Joomla jsem si vytvořil své první e-shopy a weby.
Ve škole jsem vícekrát získal prospěchové stipendium a s naším týmem jsme vyhráli celoročníkovou soutěž pro nejlepší práci na návrh PC sítě pro celou univerzitu.
Není nutné řešit všechno – důležité je získat nové zákazníky, zlepšovat web a poskytovat užitečnost.
Vytvářejte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil co nejvíce lidí – témata si vybírejte cíleně a vytvářejte postupně krok za krokem.
Trápí vás omezený rozpočet? SEO služby poskytujeme stejně velkým i malým webům, eshopům či portálům.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK