Blog

Případová studie: Oslovení 93 354 lidí s jedním článkem bez propagace – jak napsat motivační článek?

Publikované: 06.04.2024

Auktualizované: 26.04.2024

Jak předběhnout v Google vyhledávání giganty ve svém oboru, a to dokonce s nerelevantním webem, bez jakékoliv podpory a propagace? Čistě teoreticky docela jednoduše: Poskytnout užitečnější a unikátnější obsah, než oni.

Komplexní obsah nikoho nezajímá. Lidem se nechce číst a je třeba psát jen krátké stručné články.

To může být pravda. Ale k tomu, aby článek získal v Google top pozice potřebuje zejména jedno – co nejlépe naplnit vyhledávací záměr.

 elektronickyadvokat motivacny list 

Nepochopení zadání a neshoda

Přesně takhle jsme se cca v roce 2019 nepochopili s firmou, která si chtěla objednat článek na téma - jak napsat motivační dopis.

Můj článek se jim nelíbil, nebyl pro ně obsahově vhodný, byl přeplněn informacemi a chaotický. Nuže, nikdo neříká, že by šlo o nějaký světoborný článek. Ale vím, proč jsem ho napsal tak, jak jsem ho napsal. Aby měl článek vysokou pravděpodobnost na získání TOP pozic v Google a pomáhal lidem vyřešit tento problém, při vyhledávání pojmu v Google „jak napsat motivační dopis“.

Chápu, že to nemusí vyhovovat každému.

Věnování článku

Takže jsme se nedohodli a článek jsem nabídl úplně jinému webu s názvem web pro právníka. 

Článek je teda na nerelevantním webu.

Z pohledu SEO to však nebyl jediný zádrhel. A i tak se článek do dnešního dne na jeho webu zobrazil celkem 90 000 lidí.

google-motivacny-list-35 

SEO faktory a kvalita webu, kde jsme článek umístili:

  • Web měl nulovou návštěvnost z Google 
  • Nový web bez ranků – vznikl v srpnu 2019, článek tam byl přidaný v prosinci 2019
  • Web není pro dané téma téměř vůbec relevantní
  • Web je z technického SEO pohledu spíše nedostatečný – je vytvořený na CMS systému Joomla, v základní podobě
  • Web skutečně není žádná sláva – mám plnou kompetenci to podotknout, protože jsem ten web sám vytvořil. A přitom se tvorbě webů nevěnuji. Právě proto vypadá tak, jak vypadá.
  • Web neřeší absolutně žádnou propagaci a už vůbec ne SEO či linkbuilding

Přesto se mu povedlo toto:

  • Článek dlouhodobě udržuje top pozice v Google vyhledávání na téma motivačního dopisu
  • Udržuje se v popředí mezi, i před totálními giganty daného oboru (profesia.sk, ekariera.sk, brigada.sk atd.)
  • Článek se zobrazil více než 90 000 lidem bez jakékoliv propagace či podpory

Jak je potom možné, že se tento článek na téma motivačního dopisu v Google vyhledávání zobrazuje na předních příčkách společně s giganty v daném oboru – profesia.sk, brigada.sk, ekariera.sk atd.? 

Navíc dlouhodobě – přes 5 let?

Na tomto obrázku můžeme vidět, že web elektronickyadvokat dlouhodobě obsazoval 2. pozici na frázi „jak napsat motivační dopis“ s vyhledávaností 500 měsíčně.

ako napisat motivacny list historia 

Na tomto obrázku můžeme vidět, že web elektronickyadvokat dlouhodobě obsazoval 4. pozici na frázi "motivační dopis" s vyhledávaností 12 000 měsíčně.

motivacny list historia 

Momentálně web v Google mírně poklesl. Ale oproti množství webů, které po zásazích EEAT algoritmu za poslední roky přišly o většinu návštěvnosti (i při maximální snaze a podpoře), je stále obdivuhodné, jak si drží své pozice:

kw motivacny list 

Užitečnost a unikátnost jako významný SEO faktor?

Řídíme se zásadou, že jediným z nejsilnějších SEO faktorů je užitečný a unikátní obsah.

Máme kopu příkladů, které nám to potvrzují.

A nejlépe to ukazuje tento případ s motivačním dopisem, který vůbec není dokonalý (dnes bych psal úplně jinak), dokáže na nerelevantním webu konkurovat gigantům, na kterých se nechytá ničím. Ani rankama, kvalitou webu, návštěvností, oblíbeností, důvěryhodností, autoritou. Ničím. 

Může jim konkurovat JEN obsahem.

Co je na tomto článku unikátní a užitečné?

Mimo samotného textu, který jsem se snažil v rámci možností vytvořit co nejužitečněji, tak, aby v maximální možné míře pomáhal vyřešit problém, který lidé řeší při hledání frázemotivační dopis‘‘. Do článku jsem přidal ještě několik vzorových příkladů úspěšných motivačních dopisů, které jsem posbíral od známých.

Jde o motivační dopisy, které daní lidé posílali potenciálním zaměstnavatelům, a i díky nim si úspěšně našli svoji vysněnou práci.

Zjednodušeně řečeno – investoval jsem energii a úsilí do toho, abych v daný čas vytvořil nejlepší možný článek na toto téma, jak jsem byl schopný.

A další článek se budu snažit napsat ještě lépe.

Shrnutí:

  • Návštěvnost 90 000 lidí. 
  • Bez jakékoliv propagace. Na propagaci tohoto článku neinvestoval daný web ani Euro.
  • S nekvalitním webem, který nemá šanci” konkurovat ani svým přímým konkurentům, a už vůbec ne gigantům pracovního trhu.
  • Článek od nás dostali úplně zadarmo
  • S článkem, který je podle původního zadavatele úkolu přeplněný informacemi a chaotický. I jim věnuji tuto případovou studii, protože jejich velká pracovní společnost dodnes nepředběhla právní web na téma, které je pro něj nerelevantní. Jejich článek je na toto téma v žebříčku asi na 40 pozici dlouhodobě.

Autor:

Mgr. Martin Balko: 

Majitel a hlavný SEO špecialista

Majitel Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdravě Byliny, Zdravé bylinky a velký fanoušek užitečné optimalizace ve všech životních úrovních a činnostech.

SEO se věnuji od roku 2010 – specializuji se na budování zpětných odkazů. Zaměřuji se na dlouhodobé výsledky, užitečnost a skutečnou pomoc klientům a jejich zákazníkům.

O SEO jsem přednášel na univerzitě UKF v Nitře, firemních školeních a webináři pro žáky 60 středních škol jak podnikat s e-shopem.

Můj článek Jak napsat motivační dopis si bez jakékoli propagace dodnes přečetlo více než 90 000 lidí.

Vystudoval jsem aplikovanou informatiku, práci s CMS systémy a počítačové sítě (CISCO). Díky mé bakalářské práci o CMS Joomla jsem si vytvořil své první e-shopy a weby.

Ve škole jsem vícekrát získal prospěchové stipendium a s naším týmem jsme vyhráli celoročníkovou soutěž pro nejlepší práci na návrh PC sítě pro celou univerzitu.

Kontaktujte nás

Informačné a rezervačné systémy na mieru

SEO služby

na míru

Není nutné řešit všechno – důležité je získat nové zákazníky, zlepšovat web a poskytovat užitečnost.

Vývoj web aplikácií a programovanie intranetových riešení

Systematická tvorba obsahu, SEO strategie

Vytvářejte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil co nejvíce lidí – témata si vybírejte cíleně a vytvářejte postupně krok za krokem.

 
Komplexní SEO
už od 100 Eur

Trápí vás omezený rozpočet? SEO služby poskytujeme stejně velkým i malým webům, eshopům či portálům.

Buďme v kontaktu

Icon

Telefon

+421 908 049 780

Icon

Email

Icon

Adresa

Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK

Generuje redakční CMS systém společnosti Global Services Slovakia s.r.o.