Jak vytvořit poutavý nadpis nejen pro potřeby SEO

Mnozí marketéři se řídí pravidlem:

Kolik času věnuješ tvorbě článku, tolik času věnuj tvorbě vhodného nadpisu. Nebo alespoň pro každý důležitý článek vymysli 10 různých nadpisů a z nich vyber ten nejlepší. Proč věnuješ tolik času tvorbě článku, když nevěnuješ dostatek času tomu, aby nadpis článku upoutal na první pohled?

Proč je nadpis článku tak důležitý?

Dokonce pokud by se nám podařilo napsat nejlepší článek na světě, stále si jej nikdo nemusí přečíst – v první řadě nejprve musí někdo na daný článek kliknout.

A na článek někdo klikne většinou jen tehdy, když ho zaujme na první pohled – nadpisem (nebo titulkem – titulek je zobrazován v Google vyhledávání).

Nadpis článku je častokrát ta jediná část, která je lidem zobrazována – například při sdílení článku na sociálních sítích. Pokud má článek lidí zaujmout, měl by mít poutavý nadpis.

Jak tedy vytvářet poutavé nadpisy bez používání pochybných bulvárních praktik typu clickbait (clickbait = používání poutavých slov, která navnadí na obsah, který nepříliš souvisí s tím, co „slibuje“, nebo neposkytuje dostatečně vysokou kvalitu)?

Tip: Snažte se v nadpisu použít důležitá klíčová slova - můžete tak zvýšit pravděpodobnost získávání návštěvnosti z Google vyhledávání.

Tip 2: Už před napsáním článku se snažte zvolit co nejvýstižnější nadpis – protože volba nadpisu nasměruje význam vyplývající z článku.

Tip 3: Po napsání článku vymyslete 10 dalších nadpisů a z nich vyberte ten nejlepší – takové nadpisy můžete později využít např. ve vašich PPC kampaních.

Tip 4: Vyhněte se clickbaitu (poutavému zavádějícímu nadpisu): Pokud článek nesplní/nepřinese tu informaci, kterou slíbí v nadpisu, pak jde o clickbaitový (zavádějící) nadpis.

Prohlédněte si následující kroky pro vytvoření ideálního nadpisu:

1. Vyberte si pro nadpis vhodný formát

Pro každé téma může být vhodnější jiný formát článku. Například:

  • Seznam: X nejlepších notebooků pro administrativní práci
  • Návod: Jak vybrat nejlepší notebook pro administrativní práci?
  • Příručka: Nejlepší notebook pro administrativní práci: Jak vybrat nejlepší s pomocí těchto X kroků
  • Výzkum: Výběr nejlepšího notebooku pro administrativní práci s pomocí statistických údajů XYZ.
  • Recenze: Nejlepší specialisté z oboru testovali notebook pro administrativní práci - chcete vědět jakého výsledku dosáhli?
  • Porovnání: Apple Air nebo Lenovo XYZ – který notebook je vhodnější pro administrativní práci?

Upozornění: Myslete na to, že důležitým zdrojem návštěvnosti webu může být přirozená vyhledávanost z Google vyhledávání. Proto nepište nadpis jen na základě dojmů, ale udělejte si základní analýzu klíčových slov a zjistěte, co a jak lidé v Google vyhledávají. Potom použijte nejdůležitější fráze ve svém nadpisu.

TIP: Inspirujte se nadpisy v Google vyhledávání - prohlédněte si články na prvních pozicích ve vámi zvoleném tématu a inspirujte se nadpisy, kterým se tam nejvíce daří. Svůj nadpis zkuste udělat lepší, unikátnější s nějakou přidanou hodnotou.

2. Přidejte poutavý úhel pohledu

Do nadpisu zahrňte slova, která mu rozšíří význam a přesně určí jeho záměr.

Můžete používat přívlastky "nej" a také slova jako "nejlepší", "jednoduchý", "praktický", "užitečný" atd.

Hlavně se zaměřte na pravdivost a chcete-li použít slova nejlepší, nezapomeňte zmínit, že nejlepší podle koho nebo pro koho. Protože nic nemůže být nejlepší pro všechny.

Např. Nejlepší nerozbitný telefon podle zkušeností dělníka XYZ z náročných podmínek…

Vyhněte se zavádějícím tvrzením stylu:

"Zaručeně nejlepší telefon pro každou ženu."

Protože stačí, existuje-li jedna žena, které se daný telefon nehodí a už jde o zavádějící nadpis.

3. Tvořte nadpis pro lidi - zlidčtěte ho

Pokud chceme zaujmout lidi, musíme náš nadpis udělat lidský.

Může nám pomoci použít přídavná jména, kterými bychom danou věc popsali našemu nejlepšímu příteli.

Například:

Notebook s nejlepší výdrží pro administrativní práci, který vám vydrží na jedno nabití celý pracovní den

Nejlepší notebook pro administrativní práci, který vám nezamrzne při práci s více otevřenými okny prohlížeče

Nejlepší notebook pro administrativní práci se 4 letou zárukou

Nejlepší notebook pro studenty - s dostatečnou výdrží baterie zvládne i většinu oblíbených her

PRO tipy pro tvoření nadpisů:

Tvorba SEO nadpisu

1. Buďte co nejkonkrétnější

Nikdo nechce ztrácet čas čtením nepotřebných všeobecných informací. Pokud si chci vybrat nějakou konkrétní věc a článek mi usnadňuje výběr konkrétním specializováním, může mi to pomoct víc, než studovat stohy všeobecných stran bez finálního výsledku.

Namísto nadpisu "Nejlepší administrativní notebooky" vyzkoušejte "X výkonných administrativních notebooků, které mají výdrž baterie nad 8 hodin"

2. Překvapte a potěšte

Vždy pomůže pokud můžeme přinést něco nového, unikátního, užitečného, ​​nápomocného, ​​hodnotného.

Někdy dokáže překvapit čirá upřímnost – kdy zjistíme, že i ostatní jsou zranitelní, stejně jako my. A když někdo smysluplně popíše svou inspirativní zkušenost, může to být přínosnější než všechny rady světa.

3. Hrajte si a testujte

S nadpisy si můžeme hrát a zkoušet, co bude fungovat nejlépe. Čím více nadpisů napíšeme, tím snáze se nám budou tvořit.

Shrnutí:

Vytvořit poutavý nadpis může být mnohem snazší, než se nám zdálo. Protože pomoct si můžeme mnoha vyzkoušenými kvalitními šablonami pro tvorbu nadpisů.

TIP: S těmito ukázkami dokáže i laik vytvořit kvalitní a poutavé nadpisy (téměř) na jakékoli téma.

Jedno je však jisté - pokud tvorbě nadpisu věnujeme dostatek úsilí, s poutavým nadpisem může mít náš článek mnohem vyšší šance na úspěch, než kdybychom použili první tuctový nadpis, který nás napadne.


Autor:

Martin Balko

Majitel webu PoctiveSEO + ParfumyLacno.sk a velký fanoušek užitečné pragmatické optimalizace ve všech životních úrovních a činnostech - nejen optimalizace webů pro vyhledávače.

Jak vytvořit ideální URL adresy z pohledu SEO

Jak vytvořit ideální URL adresy z pohledu SEO

Jednoduchý návod jak vytvořit "SEO přátelské" URL adresy pro své články, popisy kategorií nebo pro produkty v e-shopu.

Číst více

Jednoduchý návod jak nastavit nejdůležitější on page SEO faktory pro web, článek, produkt či kategorii v e-shopu

Jednoduchý návod jak nastavit nejdůležitější on page SEO faktory pro web, článek, produkt či kategorii v e-shopu

I naprostý laik může dokázat nastavit nejdůležitější on-page SEO faktory pro svůj web. Není nutné mít jakékoli zkušenosti se SEO. Stačí vědět co a jak nastavit.

Číst více

Šablona pro 4 základní typy článků

Šablona pro 4 základní typy článků

Pomozte si s touto šablonou základních typů článků pro tvorbu přehlednějších článků s lepší strukturou a členěním.

Číst více