SEO případová studie: ROZPOČET 100 Eur/měsíc a zvýšení potenciálu organické návštěvnosti z 3700 návštěv měsíčně na 18 000

Chcete vědět, jak lze s cca 100 Eurovým (tj. asi 2 500 Kč) rozpočtem na SEO zvýšit potenciál organické návštěvnosti z cca 3700 návštěv měsíčně na více než 18 000?

Obsah článku:

  1. Výzva: 100 Eurový rozpočet na komplexní SEO služby
  2. Návrh řešení a základní SEO strategie: Omezující rozpočet a jeho efektivní využití
  3. Kritické faktory
  4. Vypracování základní analýzy klíčových slov
  5. Výběr nejdůležitějších témat k cílení a jejich umístění
  6. Ukázka výkonnosti článku o psoriáze
  7. Budování kvalitních odkazů z jiných webů
  8. Ukázka získaných odkazů z článků, které jsme psali pro partnerské weby
  9. Výsledek
  10. Bonus: Vyjádření a názor pana Gajdoše, majitele webu herbatica.sk na naši SEO spolupráci

Výzva: 100 Eurový rozpočet na komplexní SEO služby

Klient s cca 100 Eurovým (tj. asi 2 500 Kč) měsíčním rozpočtem na SEO chce výrazně zvýšit organickou návštěvnost svého webu, posílit pozice a upevnit autoritu svého webu v oboru zdraví a přírodní kosmetiky.

Bude taková částka dostatečná?

Požadavek klienta: 120 - 225 Eur (3 000 - 5 500 Kč) na SEO služby, které je třeba rozdělit pro 2 weby

Požadavek klienta nebyl vůbec jednoduchý. Rozpočet na SEO se během spolupráce mírně měnil - začínalo se na cca 3 000 Kč měsíčně až po 5 500 Kč měsíčně.

Navíc chtěl klient tento rozpočet rozdělit a využít pro 2 weby – pro dvě jazykové verze jejich webu, tedy pro: herbatica.SK a pro herbatica.CZ

Návrh řešení a základní SEO strategie: Omezující rozpočet a jeho efektivní využití

Abychom mohli klientovi pomoci zvýšit návštěvnost jejich webu z Google vyhledávání, potřebovali jsme tento značně omezující rozpočet využít co nejefektivněji.

Naše základní SEO strategie a návrh řešení:

  1. Vypracování základní analýzy klíčových slov (podařilo se nám vypracovat jednoduchou analýzu za cca 50 Eur (tj. 1 700 Kč), v pozdějších fázích spolupráce jsme tutu analýzu ještě rozšiřovali, pro začátek však stačila)
  2. Výběr nejdůležitějších témat k cílení a jejich umístění (je nutné zvážit či cílit na blogový článek, nebo na nějakou produktovou stránku, např. kategorii produktů)
  3. Budování kvalitních odkazů z jiných webů, které směřují převážně na hlavní témata/URL adresy zvolené v předchozím kroku

Kritické faktory

S rozpočtem 100 Eur (tj. 2 500 Kč) měsíčně se nemusí vyplatit pouštět do hloubkové analýzy klíčových slov, která sama o sobě může vyjít na cca 300 - 1000 Eur (tj. 7 500 - 25 000 Kč) (v podstatě lze analyzovat do "nekonečna", do různé hloubky a šířky).

Zaměřili jsme se proto na co nejefektivnější postup:

  • analýza nejdůležitějších frází a témat v dané oblasti
  • výběr maximálně 5 témat k cílení (témata/podstránky URL adresy, se kterými jsme chtěli cílit v Google a zlepšovat jim pozice)
  • úzké zacílení umožňující efektivní systematický strategický postup
  • připravení a úprava vstupních stránek pro vybraná témata (někde jsme zvolili stávající URL - kategorie produktů, jinde jsme vytvořili nové URL s novými komplexními odbornými články (psoriáza, CBD))
  • při tvorbě nového obsahu jsme vsadili na odbornost, unikátnost, užitečnost a budování silné přidané hodnoty = pokusili jsme se vytvořit v dané oblasti unikátní článek v kvalitě, v jaké dosud na našem trhu v dané oblasti neexistoval. Silným faktorem byla odbornost, jelikož se pohybujeme v oblasti zdraví, která je nejdůležitější pro život každého člověka (a také Google tuto oblast bere přísněji, svědčí o tom EAT update Google algoritmu pro YMYL weby: weby, které ovlivňují zdraví a peníze lidí). Články nám proto psala zdravotní specialistka PhDr. Mgr. Eva Medvecká, PhD., DiS

1. Vypracování základní analýzy klíčových slov

Kvůli značně omezenému rozpočtu jsme neřešili hloubkovou klasifikační analýzu klíčových slov, ale vystačili jsme si s jednoduchou základní analýzou – ze které jsme navrhli cca 40 frází na bližší přezkoumání a z nich jsme nakonec zvolili 5 hlavních témat k cílení.

Později, po přibližně 9 měsících spolupráce, jsme analýzu rozšířili o další témata.

A když klient zvažoval rozšířit sortiment o zcela nový druh zboží, vypracovali jsme mu komplexní hloubkovou klasifikační analýzu pro tento nový sortiment (vyšla na cca 400 Eur, tj. 10 000 Kč).

2. Výběr nejdůležitějších témat k cílení a jejich umístění

Z analýzy klíčových slov jsme spolu s klientem vybrali některá témata (cca 5), na která jsme se rozhodli zaměřit naši energii a pozornost.

Vybírali jsme nejen podle toho, která témata jsou nejvyhledávanější v Google vyhledávání, ale také podle reálnosti vzhledem k "síle" klientova webu a "síle" konkurence. Rovněž jsme brali v úvahu rentabilitu, to co je pro klienta nejvýhodnější, na co má nejlepší marže a pod.

Rozhodli jsme se tedy podporovat některé kategorie produktů a také jsme se rozhodli pro "riskantní" krok a připravili jsme komplexní SEO články, které nejsou primárně určeny k tomu, aby generovaly transakce, ale aby budovaly důvěryhodnost webu, pomáhaly lidem řešit jejich problémy a edukovaly je ve vybrané problematice (více o takové strategii můžete najít v článku o marketingovém trychtýři).

Mnohé e-shopy se takovým článkům brání a zaměřují se jen na to, co přináší přímo konverzi. Proto jsme to nazvali "riskantním" krokem - riskantním z pohledu toho, zda dokáže naplnit klientova očekávání a rentabilitu.

Připravili jsme tedy tyto články:

Ukázka výkonnosti článku o psoriáze:

Ukázka výkonnosti článku case study

Vývoj návštěvnosti z Google vyhledávání při článku o psoriáze:

Vývoj organické návštevnosti

Výkonnost článku o CBD:

Návštevnost z Google vyhledávání pro článek o CBD

Vývoj návštěvnosti z Google vyhledávání při článku o CBD:

Vývoj návštěvnosti článku o CBD

3. Budování kvalitních odkazů z jiných webů

Samotné napsání článku většinou k získání požadovaných pozic v Google vyhledávání nestačí.

Proč?

Existuje spousta článků, obsahu, a ne vždy lze jednoznačně určit, který je lepší. Takže jsou ve hře i další faktory.

Zjednodušeně by se dalo říci, že odkazy z jiných webů směřující na web A jsou něco jako hlasy pro web A. Více viz. v článku vliv zpětných odkazů na získávání pozic v Google, nebo komplexní průvodce pro budování zpětných odkazů.

 

Budování odkazů lze přirovnat ke cvičení a k hubnutí: chceme-li zhubnout, potřebujeme cvičit pravidelně, systematicky, strategicky.

Proto od začátku spolupráce neustále až dosud pravidelně, postupně, cíleně a systematicky budujeme kvalitní zpětné odkazy.

I přesto, že opět i při budování odkazů jsme velmi limitován omezujícím rozpočtem, podařilo se nám vybudovat i velmi silné odkazy z TOP webů, které jsou elitou nejen ve svém oboru, ale i celkově na Slovensku, například. web zdravie.sk.

Ukázka získaných odkazů z článků, které jsme psali pro partnerské weby:

Výsledek

  • Zvýšení potenciálu návštěvnosti z 1 700 na 18 200 návštěv měsíčně
  • Zvýšení hodnoty návštěvnosti z cca 100 dolarů měsíčně na cca 1600 dolarů měsíčně
  • Posílení doménového ranku webu z 36 na 53 (škála od 0 - 100, 0 jsou nejslabší, 10-20 mají slabé weby, 20-30 průměrné, 40-50 slušné weby, nad 50 poměrně velmi kvalitní weby)

 

S takto omezeným rozpočtem se nám podařilo zvýšit potenciál návštěvnosti z Google vyhledávání (potenciál proto, že zlepšením pozic se nezvyšuje automaticky i návštěvnost – nikdy není zaručeno, že lidé na web kliknou, i kdyby byl na první pozici) z původních cca 1 700 potenciálních návštěv měsíčně na cca 18 200 návštěv měsíčně.

 

Podařilo se zvýšit hodnotu návštěvnosti webu (cena, kolik by web zaplatil za stejnou návštěvnost z PPC kampaní, kde by musel platit za každý klik) z původních cca 100 dolarů měsíčně na cca 1 600 dolarů měsíčně.

Trvalo to 18 měsíců.

Odhadem to vyšlo klienta 3000 – 4000 Eur (tj. 74 000 – 99 000 Kč)

Je však třeba poznamenat, že takových výsledků se podařilo dosáhnout i díky tomu, že herbatica.sk má silný web, skvělý tým lidí, kteří i interně řeší obrovské množství práce, které určitě napomáhá i SEO aktivitám.

Pragmatické upozornění:

Sice se nám podařilo zvýšit návštěvnost a také potenciál návštěvnosti, také cenu návštěvnosti a jiné, avšak je to jen jeden z prvních potřebných kroků při cestě za "úspěšným" webem.

Protože je třeba upozornit, že tržby a obrat NErostl až v takové míře jako potenciál návštěvnosti.

Ano, zvýšil se i obrat/tržby. Avšak stále je na čem pracovat, aby se posiloval i růst tržeb a rentabilita webu:

  • zvyšovat míru konverze
  • vylepšovat UX webu
  • podporovat užitečnost a přínos webu pro své uživatele - například s pomocí principů marketingového trychtýře,
  • více propojovat jednotlivé marketingové kanály (obsahový marketing, emailing, sociální sítě, videa PPC, SEO...)
  • a další...

Bonus: Vyjádření a názor pana Gajdoše, majitele webu herbatica.sk na naši SEO spolupráci

Spolupráca s p. Balkom a poctivé SEO je prínosná vo viacerých veciach. 

V prvom rade vo vzdelávaní klienta, ktorý sa učí viac vecí v SEO chápať do hĺbky. 

SEO je o dlhodobom horizonte a o mnohých súvislostiach, viac ako akýkoľvek iný online marketingový kanál. 

Ďalej je spolupráca naozaj poctivá, ako už názov napovedá. Žiadny mail ani úloha nezostali bez povšimnutia a všetko je vypracované s japonskou precíznosťou.  

Tretia a nemenej dôležitá vec ja networking jeho poctivého SEOa. 

Pán Balko má okolo seba kvalitnú sieť kontaktov, ktorú sa nebojí použiť, ak ju klient potrebuje využiť. 

Juraj Gajdoš, founder Herbatica.sk

Autor:

Martin Balko 

Majiteľ webov PoctiveSEO + ParfumyLacno.sk a velký fanoušek užitečné pragmatické optimalizace ve všech životních úrovních a činnostech - nejen optimalizace webů pro vyhledávače.

Víte, co je marketingový trychtýř a jak vám může pomoci získat zákazníky?

Víte, co je marketingový trychtýř a jak vám může pomoci získat zákazníky?

Mít skvělý produkt, pravidelně postovat kvantum článků ještě není záruka úspěchu. Každý nakupovací proces má několik fází a zákazníci prochází určitou cestou. Tajemství úspěšné obsahové strategie tkví v jediném: znát tuto cestu a vědět, na co zákazníci slyší.

Číst více

Případová studie s PoctiveSEO.cz: Vybudování návštěvnosti z 0 na 3300 uživatelů měsíčně

Případová studie s PoctiveSEO.cz: Vybudování návštěvnosti z 0 na 3300 uživatelů měsíčně

S PoctiveSEO.sk jsme vybudovali pro DomacaDialyza.sk návštěvnost z Google vyhledávání z 0 na 3300 uživatelů měsíčně během 8 měsíců.

Číst více