Jednoduchý návod jak nastavit nejdůležitější on page SEO faktory pro web, článek, produkt či kategorii v e-shopu

I naprostý laik může dokázat nastavit nejdůležitější on-page SEO faktory pro svůj web. Není nutné mít jakékoli zkušenosti se SEO.

Stačí vědět co a jak nastavit.

Co jsou on-page SEO faktory?

On page SEO zahrnuje všechny prvky, nastavení či faktory, které můžeme upravovat a nastavit přímo na našem webu.

On page faktory jsou například obsah webu, titulky, struktura url adres, technické nastavení, zdrojový kód apod.

S pomocí těchto faktorů může Google lépe rozumět tomu, o čem web je.

Proč nastavit základní on-page SEO faktory vhodným způsobem?

základní on-page SEO faktory

Jak dosáhnout se svým webem úspěchu v Google vyhledávání?

V první řadě je důležité v maximální míře pomoci Googlu a návštěvníkům našeho webu pochopit, o čem web je.

Pokud bude náš web srozumitelný a příjemný pro jeho návštěvníky a bude-li mu i Google skvěle rozumět, může to představovat výbornou startovací pozici pro získávání zákazníků z Google vyhledávání.

  • Pokud Google nebude vědět o čem je náš web, jen stěží na něj přivede vhodné návštěvníky a potenciální zákazníky.
  • Pokud nebude web dostatečně srozumitelný, poutavý a příjemný pro návštěvníky, těžko je přeměníme na zákazníky.

Jak nejjednodušeji vysvětlíme Googlu a lidem o čem web je? Se správným nastavením nejdůležitějších základních SEO on page faktorů.

Jaké jsou nejdůležitější on-page SEO faktory, které byste měli mít na svém webu správně nastavené?

  • URL adresa (pro každý důležitý článek, produkt, kategorii..)
  • Titulek
  • Nadpis
  • Podnadpisy
  • Obrázky
  • Meta popis

Tip: Z vhodně nastavených SEO faktorů můžete čerpat i při nastavování PPC reklamy.​​​​​​​

Jak správně na svém webu nastavit URL adresu z pohledu on-page SEO:

URL adresa by měla být:

  • Stručná,
  • Výstižná
  • Bez diakritiky
  • Snadno čitelná
  • Ideálně pokud obsahuje i důležitá klíčová slova tématu, o které je konkrétní podstránka
  • NEpoužívejte roky, speciální znaky
  • URL adresu můžete odvodit od titulku (bez speciálních znaků, bez čísel, bez nadbytečných informací)
  • Více info, jak vytvářet SEO přátelské URL adresy naleznete zde

V ideálním případě si můžeme při tvorbě vhodné URL adresy pomoci s analýzou klíčových slov – podívejte se na návod, jak zrealizovat efektivní analýzu klíčových slov.

V každém případě bychom si mohli vystačit i s nejdůležitějšími klíčovými slovy v daném tématu.

Názorná ukázka URL:

Například, chceme-li URL adresu pro článek o stravování se při cukrovce, postačí nám nastavit url adresu na:

cukrovka-stravovani

URL můžeme rozšířit ještě o nějaká podpůrná důležitá slova, která upřesní o čem článek je, případně do ní zahrnout jinou důležitou informaci.

cukrovka-stravovani-napoje-hladina-cukru-v-krvi

Jak správně na svém webu nastavit TITULEK  z pohledu on-page SEO:

Titulek webu by měl být:

  • Poutavý
  • Výstižný
  • Měl by umět přilákat pozornost
  • Zvolte si nejdůležitější slovo, na kterém je postaven celý článek
  • Může zdůraznit nějakou výhodu, benefit, unikátnost, zajímavost, odbornost
  • Více info jak vytvářet ideální titulek pro stránku naleznete zde https://ahrefs.com/blog/title-tag-seo/

Proč je titulek důležitý?

Protože titulek je zobrazen v Google vyhledávání a právě titulek může rozhodovat o tom, jestli lidé kliknou na náš web, nebo ne.

Názorná ukázka titulku:

Víte na co si dát při stravování pozor, máte-li náběh nebo trpíte cukrovkou?

Jak správně na svém webu nastavit NADPIS H1 z pohledu on page SEO:

Nadpis úrovně H1 by měl být na každé důležité podstránce našeho webu PRÁVĚ JEDNOU.

Inspirujte se, jak vytvořit poutavé nadpisy nejen z pohledu SEO.

Nadpis, název produktu, článku by měl být:

  • JEDEN (ani více, ani méně) H1 nadpis pro každou důležitou URL
  • Výstižný
  • Měl by obsahovat důležitá klíčová slova
  • Pomáhá lidem i Google porozumět, o čem je stránka
  • Více o H1 nadpisech a jak je nastavit naleznete zde: https://ahrefs.com/blog/h1-tag/

Proč je nadpis H1 tak důležitý?

Podle Google je to právě H1 nadpis, ze kterého Google začne vyvozovat, o čem daná stránka je.

Názorná ukázka nadpisu H1:

X inspirací, jak se stravovat při cukrovce a na co si dát pozor (ověřeno doktorem)

Jak správně na svém webu nastavit PODNADPISY H2-H6 z pohledu onpage SEO:

Podnadpisy H2-H6 by měly:

  • Ostatní důležitá klíčová slova je dobré zmínit v podnadpisech a následně je vysvětlit
  • Používáním podnadpisů lze zlepšit strukturu, členění a celkový vzhled článku

Proč je používání podnadpisů H2-H6 důležité?

Používání podnadpisů H2-H6 je důležité zejména proto, že lidé weby nečtou.

Lidé informace na webech většinou skenují – čtou jen ty nejdůležitější informace, které je zaujmou při tom, jak webem procházejí a skrolují jím shora dolů.

A právě při tom jim mohou pomáhat podnadpisy různých úrovní.

Protože s podnadpisy a dalšími elementy (například číslované seznamy, odrážky) se může text článku lépe členit a strukturovat - lidi zaujme nějaký podnadpis, přečtou si informace uvedené u něj a pak skrolují na další části stránky, dokud je nezaujme i další podnadpis.

S vhodnou strukturou tedy můžeme čtenářům značně usnadnit orientaci na stránce a její „konzumování“.

Názorná ukázka nadpisů H2-H6:

Cukrovka a jídlo (např. h2 nadpis)

Co jíst u cukrovky (např. h3 nadpis - o úroveň nižší než h2)

Co nejíst u cukrovky (např. h3 nadpis - o úroveň nižší než h2)

Cukrovka a nápoje (např. h2 nadpis)

Co pít u cukrovky (např. h3 nadpis - o úroveň nižší než h2)

Co nepít u cukrovky (např. h3 nadpis - o úroveň nižší než h2)

Jak správně na svém webu nastavit OBRÁZKY  z pohledu on-page SEO:

Obrázky by měly:

  • Vhodná velikost obrázku (často stačí obrázky do rozlišení max. 850 - 2560px, čím větší rozlišení, tím pomalejší načítání)
  • Vhodné relevantní pojmenování obrázku
  • Nastavení vhodného popisu do ALT tagu pro obrázek (jednoduchý popis toho, co je na obrázku s použitím důležitých klíčových slov – Google by jinak nevěděl, o čem obrázek je)
  • Img title tag - rozšířené info k obrázku, které se zobrazí při přejetí kurzorem po daném obrázku
  • Komprese obrázku - s vhodnou kompresí zmenšíme velikost obrázku, např. s pomocí https://tinyjpg.com/

Jak správně nastavit On page faktory na stránce pro začátečníky - https://ahrefs.com/blog/on-page-seo/

Názorná ukázka názvů obrázků:

ukazka-jedla-pri-cukrovke.jpg, nápoje-a-cukrovka.jpg

určitě nepoužívejte předdefinované názvy typu img56655.jpg, obrázek-7.jpg

Alt tag: Ukázka jídla, co jíst a nejíst při cukrovce

Title tag: Stravování a cukrovka

Jak správně na svém webu nastavit META POPIS z pohledu on-page SEO:

Meta popis by měl být:

  • Stručný (120-160 znaků)
  • Poutavý
  • Něčím hodnotným by mohl nalákat na kliknutí
  • Rozšiřte jím to, co je v titulku
  • Naplňte vyhledávací záměr

Co je meta popis a proč je důležitý?

Meta popis je informace, která sice většinou na webu není viditelná, ale je zobrazena v Google vyhledávání – jako popis daného webu.

Takže meta popis může rovněž jako titulek rozhodovat o tom, zda lidé kliknou na náš web, nebo ne.

V dnešní době si Google často sám generuje vlastní popisy (na základě údajů z dat webu – odvozuje je z titulků, nadpisů, textu, či jiných elementů na webu).

Google údajně nahrazuje popisky tehdy, když ty originální nejsou dostatečně vyhovující – ale očividně to dělá, „kdy se mu zachce“ – jednoduše pravděpodobně testuje, na které popisy lidé reagují lépe a „hraje“ si tímto procesem k vylepšování popisků.

Názorná ukázka meta popisu:

Cukrovka nebo diabetes mellitus je onemocnění látkové výměny, kdy v těle nedochází k dostatečné přeměně cukrů. Přečtěte si, jak snížit cukr v krvi s pomocí stravy a jaké potraviny při tomto onemocnění preferovat.

Shrnutí

Jak můžeme vidět, správné nastavení SEO on page faktorů není tak náročné a mohl by to umět zvládnout i naprostý laik. Stačí mu k tomu takový návod – a samozřejmě mu pomůže pokud má k dispozici vhodně zpracovanou analýzu klíčových slov či jiné podklady.

Většina webů automaticky generuje URL adresu či titulek z nadpisu. Na tom není nic špatného.

Pokud však máme důležitý obsah, můžeme mu pomoci tím, že jej uděláme efektivnějším - vyplněním optimální URL adresy, titulku, nadpisu, podnadpisů a také vhodnými obrázky.

Není na tom nic těžkého - jen na to třeba pamatovat.


Autor:

Martin Balko

Majitel webu PoctiveSEO + ParfumyLacno.sk a velký fanoušek užitečné pragmatické optimalizace ve všech životních úrovních a činnostech - nejen optimalizace webů pro vyhledávače.

Šablona pro 4 základní typy článků

Šablona pro 4 základní typy článků

Pomozte si s touto šablonou základních typů článků pro tvorbu přehlednějších článků s lepší strukturou a členěním.

Číst více

SEO vs PPC: Která z těchto možností je lepší na propagování webu?

SEO vs PPC: Která z těchto možností je lepší na propagování webu?

Jak se rozhodnout při výběru mezi PPC reklamami a SEO? Která z těchto možností je lepší pro propagaci vašeho webu? Podívejte se na srovnání SEO vs PPC a rozhodnutí může být pak mnohem snazší.

Číst více

SEO případová studie: ROZPOČET 100 Eur/měsíc a zvýšení potenciálu organické návštěvnosti z 3700 návštěv měsíčně na 18 000

SEO případová studie: ROZPOČET 100 Eur/měsíc a zvýšení potenciálu organické návštěvnosti z 3700 návštěv měsíčně na 18 000

Chcete vědět, jak lze s cca 100 Eurovým rozpočtem (tj. asi 2 500 Kč) na SEO zvýšit potenciál organické návštěvnosti z cca 3700 návštěv měsíčně na více než 18 000?

Číst více